Portabella considera prioritari descongestionar les rondes de camions a través de tren i creu inacceptable endarrerir l’ample de via europeu per la sortida de mercaderies.
El president del grup municipal d’Esquerra a l’Ajuntament, Jordi Portabella, critica el projecte de l’Ajuntament per a l’ampliació de 4 carrils en viaductes a la Ronda Litoral per contraindicar-se en la politica ambiental de rebaixar els nivells de contaminació atmosfèrica i acústica així com pel seu impacte sobre la façana marítima de la ciutat. En aquest sentit, Portabella senyala com “inacceptable l’endarreriment que pateix la xarxa de tren en ample de via europeu per a la sortida de mercaderies”.
El criteri per descongestionar les rondes passa, segons el president d’ERC a l’Ajuntament de Barcelona, per “procurar que les mercaderies procedents del port surtin en tren i invertir en transport public per propiciar la connectivitat del territori reduint el pas del vehicle privat”.
Així, ERC considera prioritari “construir la linia fèrria per la sortida de mercaderies en comptes de doblar la capacitat dels vials per carretera la qual cosa només condueix a més col.lapse i més saturació amb unes terribles conseqüències sobre la contaminació atmosfèrica i ambiental de la ciutat”.
La política de l’actual Equip de Govern Municipal de Barcelona de construir grans infraestructures viàries destinades a facilitar l’accés dels vehicles particulars a la part central de la ciutat, a més de posar en qüestió la política de contenció de l’ús del vehicle particular a Barcelona, és contraria a les decisions preses en el Pacte per la Mobilitat, en el sentit d’apostar per una mobilitat sostenible i segura, que inclou el Pla de Mobilitat Urbana, actualment en fase d’aprovació i que preveu una reducció dels quilòmetres conduïts en vehicle privat, dintre del terme municipal.
Portabella critica el grup que forma govern amb el PSC, ICV, per la seva manca de coherència i per contradir-se constantment “en allò que diu i allò que finalment acaba fent” referint-se que el grup ecosocialista s’havia mostrat contrari tant pel que fa a l’ampliació dels vials de la Ronda com també al tunel viari sota la muntanya de Montjuïc.